2007. február 12., hétfő

my way

Tíz évvel az érettségi, és öt évvel az egyetem abbahagyása után újra beadtam a jelentkezésem egy felsőoktatási intézménybe.

Nem nagyon mertem elmondani az asszonynak, mert úgy gondoltam, ki fog nevetni a szakválasztás miatt. Erre azt kérdi, mikor felvetem, hogy szeptembertől újra beiratkoznék- "miért nem tanulsz kulturális antropológiát?"

Lövésem sincs, hogy találhatta ki. Ő a racionális döntések apostola. Pszichológiát, szociológiát nem lehet tanulni levelező-költségtérítéses alapképzésen, kizárólag kulturális antropológiát, azt is Miskolcon.

Ne akarjon senki lebeszélni. Vagy szerzek egy olyan diplomát, ami passzol a munkához, amit végzek - ez lenne a józan, a megfontolt döntés, a "járt út" -, vagy szerzek egy "bármilyen" diplomát, hisz a diplomások nagy része amúgy is pályaelhagyó. Én a másodikat választottam, úgy, hogy nem a legkönnyebben megszerezhető, hanem az engem legjobban érdeklő szakmát választottam.

1 megjegyzés:

LGB írta...

Teljesen jo. Kicsit a bejelentes hangulata, es ahogy elkepzelem hogy fog ez zajlani, illik a firefly scifi sorozat hangulatahoz, amit eppen nezek hala Encsinek :)